B&O i stor krise

Eksperter (brand/loyalitet) udtaler, at brandet mangler indhold og at to konkurrerende brands var en fejl. Eksperter mener, at det var problematisk at have Play som et selvstændigt brand, da det udhulede forretningen.

Jeg er ikke enig – det var netop nøglen til succes for den fremtidige forretning for B&O. Det var det, som skulle løfte virksomheden tilbage på vækstsporet, væk fra den traditionelle døende målgruppe.

En kriseramt virksomhed kan have behov for at emigrere fra de traditionelle kunder og produkter og over i et nyt univers for at kunne overleve. B&O Play var designet til at skulle udskifte de traditionelle tv-produkter og kundegrundlag, og var rigtigt set af den tidligere ledelse.

Play brandet kunne netop det, og viste imponerende vækstrater. Play blev som selvstændig brand ofret tidligere i år for at optimere og effektivisere (to forskellige brands, organisationer mv.)

Ærgerligt og en fejl! En topleder i en turnaround skal have mandatet til at flytte på kerneforretningen og til at investere i nye, mere attraktive brancher/nicher. Det kræver mod, tålmodighed og kapital at lave en strategisk turnaround, og det havde man åbenbart ikke længere i bestyrelsen.

Læs artiklen om B&O på linket her:

Ekspert: »Forbrugerne vil ikke længere betale 60.000 kr. for at være en del af B&O-klubben«

turnaround kriseledelse businessrecovery appelquistco