Sådan skaber du den næste vækstkurve

HenrikAppelquist_04_600x450 pix

Vækst er hårdt arbejde. Og den berømte hockeystav for vækst findes kun i teoribøgerne og i hovederne på håbefulde iværksættere, der har brug for ekstern finansiering til at understøtte likviditeten i deres virksomhed. Ingen turnaround uden vækst – spørgsmålet er bare hvordan?

De mest succesfulde topledere, iværksættere og investorer har tilsyneladende typisk tre ting til fælles: 1) Optimal timing, 2) fejlfri eksekvering og 3) højt momentum. Det at vide præcis hvor, hvornår og hvordan du skal slå til i markedet, er helt afgørende for skabe en bæredygtig og succesfuld vækst i din virksomhed.

Og på intet andet tidspunkter end lige nu på tærsklen til genåbning, har det været vigtigere at kende virksomhedens situation, for at kunne sætte ind med de rigtige strategier og tiltag. Spørgsmålet er om du vil erobre markedsandele eller om du blot vil forsvare det eksisterende forretningsomfang?

Enhver virksomhed - uanset forretningstype eller forretningsmodel - vil gennemgå en meget forudsigelig række stadier af vækst og modenhed i løbet af sin levetid. Virksomhedens livscyklus er en velkendt model for mange MBA-studerende, men den er også en nøgle til at forstå hvordan du bedst skaber næste vækstkurve.

Jeg vil i de kommende måneder sætte fokus på hvordan du kan genstarte virksomheden og den næste vækstkurve, hvor er faldgruberne, og vigtigst af alt hvor er mulighederne. Følg mig her på bloggen eller tilmeld dig mit nyhedsbrev for inspiration, viden og indsigt til hvordan du genstarter din næste vækst rejse. 

Du kan tilmelde dig mit nyhedsbrev lige her