Webinar-serie i fem afsnit

Vejen til en bæredygtig og succesfuld turnaround

Har du brug for at styre en virksomhed effektivt igennem en turbulent periode, men mangler du de rigtige arbejdsmetoder, værktøjer eller færdigheder? Så er der hjælp at hente i denne gratis webinar-serie.

Se en kort introduktion til webinaret her

Og tilmeld dig næste webinar i serien inden det er for sent!

 

Næste afsnit i serien fredag d. 21. maj kl. 09:00-10:00

Afsnit 1:5 Forstå kriser og kriseledelse i virksomheder og organisationer

 

Nye deltagere kan starte her! De forskellige afsnit i serien kan ses enkeltvis og i vilkårlig rækkefølge.

 

00

dage

00

timer

00

min

00

sek

Få gang i væksten igen!

Har du brug for at styre din virksomhed effektivt igennem en turbulent periode, men mangler de rigtige færdigheder? Der er hjælp at hente på denne webinar-serie.

Dit udbytte

På dette online webinar får du en introduktion til ledelse af kriseramte organisationer, herunder hvad det kræver, og hvordan du i praksis udarbejder en plan for en turnaround. Få viden og indsigt i blandt andet disse og mange andre spørgsmål:

  • Hvad er krise og kriseledelse?
  • Hvilke faresignaler og krisetegn er der?
  • Hvilke strategier kan man vælge at forfølge?
  • Hvordan opbygger du kriseparathed og modstandskraft?
  • Hvordan opbygger du en beredskabsplan til forebyggelse?
  • Hvordan vender du kriser til en mulighed fra start til slut?

Webinar-serien giver dig konkret viden og forståelse for de metoder og værktøjer, du bør anvende, når du sætter dig i førersædet for en kriseramt virksomhed, og hvordan du effektivt forbereder en beredskabsplan og gør klar til at lede en virksomhed igennem en turbulent periode.

Deltagerprofil

Webinaret henvender sig til direktionsmedlemmer, interimledere, bestyrelsesmedlemmer, kreditchefer, partnere i kapitalfonde og managementkonsulenter med særlig interesse for ledelse af virksomheder i forretningskritiske situationer.

Deltagere fra den offentlige sektor og fra organisationer der er formålsdrevet, er velkommen på webinaret, men du vil opleve et begrænset udbytte i forhold metode, værktøjer og processer.

Det er gratis, uforpligtende og du kan deltage anonymt på vores webinarer. Det eneste vi har behov for, er en mailadresse hvortil vi kan sende linket til hvert afsnit i webinar-serien.

Appelquist & Co_Landingpage Vejen til en bæredygtig turnaround_feb_2021 (1)

Program & indhold

Nye deltagere kan starte her! De forskellige afsnit i serien kan ses enkeltvis og i vilkårlig rækkefølge. Her kan du læse mere om program og indhold på hvert afsnit i webinar-serien:

1:5 Introduktion til kriser og kriseledelse

  • Kompleksitet og dynamik i kriser
  • Hvad er strategisk kriseledelse
  • Typiske faresignaler og krisetegn
  • Fem generiske turnaround strategier
  • Den strukturerede turnaroundproces

2:5 Virksomhedsanalyse

  • Struktureret problemløsning i syv trin
  • Analyseværktøj: Business Performance Review
  • Projektværktøj: Det strategiske projektmandat

3:5 Den økonomiske turnaround

  • Guides og ledelsesprincipper
  • Stabilisering del 1: Effektiv likviditetsstyring
  • Stabilisering del 2: Forbedring af omsætning
  • Stabilisering del 3: Intelligent omkostningsreduktion

4:5 Den operationelle turnaround

  • Guides og ledelsesprincipper
  • Kortlægning af proceslandskab (VSM)
  • Identificer defekte kritiske processer (SIPOC & A3)
  • Vurder ressourceforbrug i kritiske processer (CTQ)

5:5 Den strategiske turnaround

  • Guides og ledelsesprincipper
  • Digital disruption – forstå det og brug det
  • Test og evaluering af eksisterende forretningsmodel
  • Udvikling af digitale stratgier og forretningsmodeller
  • Analyseværktøj: Business Model Canvas
  • Analyseværktøj: Value Proposition Canvas


BONUS: få gratis 45 min. personlig sparring

Efter hvert webinar får du tilbud om et uforpligtende sparringsmøde med mig personligt, hvor du kan få afklaret eventuelle spørgsmål til indholdet. Det er gratis og uforpligtende for deltagere på webinaret at booke et dialogmøde.

Det er ikke et salgsmøde, men et sparringsmøde og din mulighed for, som deltager, at få uddybet en eller flere slides fra webinaret, og som har din særlige interesse.


Appelquist & Co_Vejen til en bæredygtig og succesfuld turnaround 2-5_marts_2021

Henrik L. Appelquist, Ledelsesrådgiver

Mit navn er Henrik Lykke Appelquist. Det er mig, der er din vært på hele webinar-serien, og det er også mig, der står bag konsulenthuset Appelquist & Co.

Praktisk erfaring

Jeg har arbejdet med strategisk ledelse af virksomheder i mere end 20 år. De seneste 10 år med speciale i topledelse af kriseramte virksomheder herunder med fokus på at forebygge og undgå organisatoriske kriser opstår og at håndter og lede kriser.

Jeg har rådgivet, undervist og hjulpet andre topledere, bestyrelser og fonde siden 2007. Jeg har selv prøvet at være topleder ude i den virkelige verden, hvor jeg har været indsat i både succesfulde og en mindre succesfuld turnaround. Jeg ved derfor fra egen erfaring, hvad det vil sige at være topleder i en kriseramt virksomhed.

Uddannelse

Jeg har en videregående uddannelse fra Handelshøjskolen i København med speciale i organisationsudvikling og strategisk ledelse. Den er senere suppleret med en uddannelse i digital forretningsudvikling fra International Institute for Management Development (IMD Business School) Lausanne i Schweiz.

Privat

Privat er jeg gift med Henriette. Vi har 2 børn, Rasmus og Frederikke, og vi bor i Kongens Lyngby nord for København. Jeg prøver at holde mig i form med 200-300 km. landevejscykling hver uge året rundt.

Kontakt mig hvis du har spørgsmål

Du er meget velkommen til at kontakte mig, hvis du har spørgsmål:

Hvis du vil vide mere:

Hvis du gerne vil vide mere om min baggrund er du velkommen til at:

HenrikAppelquist_03

De praktiske detaljer

Der udsendes løbende indkaldelser til de forskellige webinarer. Et webinar kan ses uafhængigt af de øvrige webinarer og i en vilkårlig rækkefølge. De forskellige datoer offentliggøres altid her på siden.

Du modtager en personlig invitation og link til webinaret 24 timer før. Du modtager en påmindelse umiddelbart op til og lige før et webinar starter på dagen. Det er ikke nødvendigt at melde fra, hvis du skulle blive forhindret i at deltage på dagen.

Når du tilmelder dig et webinar, gælder din tilmelding til alle de efterfølgende webinarer i serien. Det er en forudsætning, at du som deltager på webinaret automatisk bliver tilmeldt vores nyhedsbrev.

Et webinar tager 45-60 minutter inkl. eventuelle uddybende spørgsmål fra deltagerne. Webinarerne kører altid fredage fra kl. 09:00-10:00.

Efter et webinar?

Du får umiddelbart efter hvert webinar tilsendt et særligt link til en side, hvor du kan hente dagens præsentation. Dette link sendes kun til deltagerne fra dagens webinar. Det er ikke muligt at få tilsendt præsentationerne fra vores webinarer efterfølgende.

Vores webinar bliver optaget. Du kan gense hele indholdet fra webinaret hvis du har deltage live på et webinar. Ikke fremmødte får ikke tilsendt link til den optaget version.

De enkelte webinarer kan ses adskilt, men det er selvfølgelig en fordel at være med fra starten og følge serien kronologisk. Ved slutningen af en webinar-serie får du mulighed for at vælge et eller flere af de enkelte webinarer.

Appelquist & Co - webinar praktiske detaljer_marts_2021

VEND KRISEN TIL EN MULIGHED. SÆT DIG I FØRERSÆDET OG STYR DIN VIRKSOMHED IGENNEM EN TURBULENT PERIODE ↓

Har du brug for at styre din virksomhed effektivt igennem en turbulent periode, men mangler de rigtige færdigheder? Så er der hjælp at hente på dette online webinar.

TILMELDING ER GRATIS OG UFORPLIGTENDE!

BOOK DIN PLADS NU - SIDSTE MULIGHED!